fbpx

מחלת מקצוע

סטיפר של עמוד מחלת מקצוע

< חזרה לעמוד ראשי


ניהול תביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי בעניין מחלת מקצוע עלול להיות מורכב מאוד מאחר שבפעמים רבות למחלות שמנויות בתוספת לחוק ישנם גורמי סיכון נוספים. סיוע על ידי עורך דין מנוסה הבקיא בהוראות הדין עשויה לשםר את סיכויי התביעה באופן משמעותי, וכך גם את שיעור הפיצוי או הגמלה החודשית.

מהי מחלת מקצוע

מחלת מקצוע היא מחלה שחלה בה עובד עקב עבודתו, בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה), תשי"ד-1954 והיא נדבך בענף נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי – אשר נועד לפצות את העובד שחלה באחת המחלות המנויות בחוק שהוכרו כ"מחלות מקצוע".

עצם קיומה של מחלת המקצוע אינה מעניקה הכרה באופן אוטומטי על ידי המוסד לביטוח לאומי. על הנפגע להוכיח שהתהוות מחלת המקצוע נוצרה בגין תנאי העבודה בהתאם להוראות החוק.

בפעמים רבות, מנסה המוסד לביטוח לאומי להתנער מלהכיר במחלה כמחלת מקצוע מהטעם שהיו לנפגע גורמי סיכון חיצוניים.

הגשת תביעה למחלת מקצוע

על החולה להוכיח שהוא חלה במחלת מקצוע עקב עבודתו.

אופן הגשת התביעה וניסוח הטענות הוא קריטי מאחר שפקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי בודק את הנסיבות שהובילו להתהוות המחלה ומחליט האם להכיר בתאונה כתאונת עבודה ואם כן, הוא מחליט גם באילו פגימות הוא מכיר כתוצאה מהתאונה.

למשל, אדם שנחשף לחומרים מסוכנים בזמן עבודתו וחלה במחלת ריאות – פקיד התביעות בודק (בהתייעצות עם רופא המוסד) שתי החלטות: הראשונה, האם ככלל, המחלה היא מחלת מקצוע. השנייה, אם הוא מצא שמחלת המקצוע התרחשה כתוצאה מתנאי עבודתו, האם ישנם גורמי סיכון נוספים שעלולים לגרום לאותו עובד לחלות במחלה (למשל, עישון סיגריות).

בנוסף לאלה, ישנן הוראות חוק רבות שמעוגנות בתקנות ובצווים אשר משפיעות על החלטתו של פקיד התביעות.

היות שמחלת מקצוע היא נדבך כאמור של ענף נפגעי עבודה – ניתן לקרוא בהרחבה על ניהול ההליך בעמוד נפגעי עבודה.


1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

< לעמוד תביעות ביטוח לאומי

כתבות שפורסמו על משרדנו בנושא ביטוח לאומי


מאמרים בנושא


קישורים חיצוניים

המוסד לביטוח לאומי: נפגעי עבודה