fbpx

< חזרה לעמוד מאמרים


נהגי אופנוע נחשבים לסיכון רב עבור חברות הביטוח, ומסיבה זו אין כיום חברה שמסכימה לבטח אותם למעט התאגיד המנהל של המאגר לביטוחי רכב חובה ("הפול").

הסיכון בביטוח נהגי אופנוע הוא בשני מישורים:

  • סיכוי גבוה לאירוע תאונת דרכים, בין היתר עקב מבנה האופנוע, יציבותו ותרבות הנהיגה בו
  • סיכוי גבוה לנזק גופני קשה, בין היתר עקב אמצעי ההגנה הירודים שמצויים בו

חברת "הפול" מציעה מזה מספר שנים פוליסות ביטוח חובה  "מוזלות" לרוכבי אופנועים, אולם רוכבי אופנוע רבים נפגעים אם הם התפתו לחסוך בו.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים

כדאי גם לקרוא את המאמר:

"מה לעשות לאחר תאונת דרכים?"

נזק ממוני ונזק לא-ממוני

הפיצוי מחברת הביטוח מורכב מראשי נזק, כשהעיקריים שבהם מחולקים בהפרדה גסה:

  • נזק מיוחד – נזק שנגרם החל מיום תאונת הדרכים ועד פסק הדין בסוף ההליך  
  • נזק כללי – נזק שהוא אינו נזק ממוני ונזק ממוני עתידי

הפיצוי ניתן בהתאם לשני סוגי נזקים:

  • נזק ממוני – נזק שמורכב מממון, למשל: אובדן כושר עבודה, הוצאות נסיעה, הוצאות רפואיות וכדומה.
  • נזק לא-ממוני – נזק שאינו כרוך בממון, כשהנפוצים יתר מביניהם הם "כאב וסבל" וקיצור תוחלת החיים.

מאחר שנהגי אופנועים כאמור הם בקבוצת סיכון להיווצרותו של נזק גופני, הרי שבפעמים רבות הנזק הלא-ממוני מצוי בתביעות רבות אצל החברות המבטחות.

מסיבה זו, חברת הפול מציעה פוליסת ביטוח לנהגי אופנועים שבה יש "השתתפות עצמית" כלשהי במרכיב הנזק הלא-ממוני.

1 Step 1
או מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם במהרה
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

משמעות ההשתתפות העצמית

תאונות דרכים רבות שמעורבים בהן אופנועים, מסתיימות בפציעות קלות אשר עשויות להקנות לנפגע פיצוי נאה בגין "הכאב והסבל" שהם חוו.

נהגי אופנוע שבחרו לוותר על מרכיב הנזק הלא-ממוני יגלו שחברות הביטוח אינן מחויבות לשלם להם את הפיצוי עבור אותו נזק.

בפועל, שיעור הפיצוי עשוי להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים שהנפגע לא יהיה זכאי לקבלם תמורת חיסכון נמוך יחסית שמחיר הפוליסה.


כתבות שפורסמו על משרדנו בנושא ביטוח לאומי


מאמרים נוספים בנושא